صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | مسلمان، قهرمان میدان علم و مبارزه است
بازدید این صفحه: 3722          تاریخ انتشار: 1393/2/28 ساعت: 09:20:41
حضرت آیت الله نوری همدانی:
مسلمان، قهرمان میدان علم و مبارزه است

حضرت آیت الله نوری همدانی«مد ظله» با تأکید بر این که مسلمانان باید در دو عرصه علم آموزی و مبارزه با دشمن، همیشه قهرمان باشند، گفتند: شما جوانان باید نسبت به مسائل زمانه آگاه باشید و اقدامات لازم را در این راه انجام دهید.

موضوع: دیدگاه

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر دیروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه خاتم الاوصیا(ص)، اسلام را دین حرکت و فعالیت توصیف کرده و اظهار داشتند: مسلمانان باید هم در عرصه علم و فناوری و هم در مبارزه با دشمنان قهرمانانه به پیش بروند.

ایشان آگاهی از شرایط زمان و انجام اقدامات متناسب با آن را برای نسل جوان ضروری خوانده و گفتند: با علم و کسب آگاهی می توانید در مقابل جریان‌های ضد اسلامی قیام کنید، همان گونه که پیامبر(ص) از سویی جامعه را عالمانه هدایت می کرد و از سوی دیگر علیه کافران قیام می کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم علمای مبارز را اسوه واقعی در خط مشی اسلام دانسته و ابراز داشتند: شیخ فضل الله نوری یکی از این علمای مبارز آگاه به زمان خود بود که باید طلاب جوان از ایشان الگو بگیرند.

معظم له مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری را به عنوان یکی دیگر از الگوهای روحانیان برشمرده و گفتند: تأسیس حوزه علمیه کار هر کسی نیست و نیاز به درایت، تدبیر و مدیریت فوق العاده‌ای دارد؛ ایشان همان طور که روی سنگ مزارشان نوشته شده است برای اهل علم نقش پدری دلسوز را داشت و با رفتنش بسیاری یتیم شدند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» در شرح زندگی مؤسس حوزه علمیه قم بیان داشتند: مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری در عراق 8 سال کرسی درس داشتند و در سال 1340 ه.ق به قم آمده و 15 سال در اینجا اقامت کردند؛ من در سال 1362 ه.ق به قم آمدم و نتوانستم حضور ایشان را درک کنم.

معظم له درباره خصوصیات فردی مرحوم آیت الله حائری افزودند: این عالم بزرگ مردی بسیار متواضع بود و هرکس از سؤال می پرسید ایشان با تأمل پاسخ می دادند؛ ایشان به همان میزان که به طلاب شهریه می دادند برای خود نیز بر می داشتند و بسیار ساده زیست بودند.

کد خبر: 1393228301176
1393/2/28

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن