صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | مناظرات علمی خدشه ای به وحدت شیعه و سنی وارد نمی کند.
بازدید این صفحه: 3712          تاریخ انتشار: 1393/2/16 ساعت: 01:51:01
حضرت آیت الله نوری همدانی:
مناظرات علمی خدشه ای به وحدت شیعه و سنی وارد نمی کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با توجه به شرایط کنونی دنیای اسلام بر لزوم وحدت مسلمانان برای مقابله با دشمنان تأکید کرده و گفتند: امروزه مسلمان کسی است که در مقابل آمریکا، صهیونیست و جریان تکفیری به میدان بیاید.

موضوع: دیدار

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از دانش آموختگان نخبه دوره عالی اهل تسنن با اشاره به وضعیت سوریه، مصر و برخی دیگر از کشورهای اسلامی،‌ اظهار داشتند: امروز مسلمان کسی است که در برابر آمریکا، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها به میدان بیاید.

ایشان با تأکید بر لزوم وحدت هر چه بیشتر میان مسلمانان،‌ گفتند: مسلمانان در شرایط کنونی محتاج وحدت هستند؛ اسلام می گوید اهل تسنن و شیعه باهم برادرند و نباید به اختلافات دامن بزنند و آن را علنی کنند چراکه دشمن از سوء استفاده می کند، البته در این اتحاد سلفی‌ها و تکفیری‌‌ها جایی ندارند چراکه آنان هم با شیعه و هم با سنی‌ها دشمن‌اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم برقراری هرچه بیشتر ارتباطات را موجب تقویت اتحاد میان مسلمانان دانسته و ابراز داشتند: هر چه این ارتباط‌ها بیشتر باشد به نفع اسلام است چراکه ما دشمن مشترک داریم و آنها با اساس اسلام مخالف‌اند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» مبارزه یکپارچه مسلمانان با استکبار جهانی را بسیار مهم خوانده و گفتند: ما همه برادریم و باید همراه هم حرکت کنیم اگر در این میدان تماشاگر باشیم دشمنان ما را می بلعند؛ در این راه باید چند نفر از بزرگان جلودار باشند و همه پشت سر آنان حرکت کنند.

معظم له در ادامه با بیان روایاتی از اهل بیت(ع) پیرامون لزوم وحدت شعیان با اهل سنت،‌ خاطرنشان کردند: اهل بیت(ع)به شیعیان توصیه فرمودند که با اهل سنت رفت و آمد کنید، به مساجد آنان بروید و پشت سرشان نماز بخوانید و حتی فرمودند ثواب چنین نمازی مانند آن است که پشت سر رسول الله(ص) نماز بخوانید.

ایشان با توجه به این که مناظرات علمی میان فرقه‌های اسلام نباید خدشه‌ای به وحدت وارد کند، افزودند: باید مجامعی باشد که در آن هرکس عقاید خود را با استدلال بیان کند این جلسات می تواند موجب اتحاد بیشتر در مقابل دشمنان اسلام شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزودند: ما مشترکات زیادی داریم که می توانیم به آنها تکیه کنیم البته اختلافاتی هم وجود دارد که می توان در مناظرات علمی مورد بحث قرار داد؛ یکی از اصول مکتب ما حدیث ثقلین است به همین دلیل ما در روند اجتهاد، قرآن و اهل بیت(ع) را عِدل یکدیگر می دانیم و به هر دو تمسک می جوییم چراکه طبق فرموده پیامبر(ص) در غیر این صورت دچار ضلالت خواهیم شد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله» در نقد روش اجتهاد اهل سنت، ابراز داشتند: اهل تسنن به چهار مذهب مالکی، شافعی، حنبلی و‌ حنفی تقسیم می شوند و فقه خود را از ایشان می گیرند در حالی که اینها سال‌ها است که از دنیا رفته‌اند؛ شیعه معتقد است که جریان‌هایی که در طول زمان به وجود می آید تأثیر بسیاری در فتواها می تواند داشته باشد بنابراین باید مجتهدی که به آن رجوع می شود برای همان دوره و عصر باشد.
15 مرتبه بازدید
نمایش نظرات - ارسال نظر
© 2010 کليه حقوق اين سايت محفوظ است . استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.

کد خبر: 1393216301138
1393/2/16

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن