صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | مرجع عالیقدر خطاب به زائران پیاده حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) فرمود:
بازدید این صفحه: 5124          تاریخ انتشار: 1391/10/12 ساعت: 17:17:22
آیت الله العظمی صادق شیرازی
مرجع عالیقدر خطاب به زائران پیاده حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) فرمود:

موضوع: دانشگاه

 

مرجع عالیقدر خطاب به زائران پیاده حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) فرمود:

 

    اربعین حسینی در کربلای معلی، رویداد بزرگی است که قطعاً و یقیناً در سرتاسر کره زمین بی مانند و بی نظیر است. این عظمت استثنائی است که خدای متعال به امام حسین (علیه السلام) عنایت نموده است.

 

    رسول خدا (صلی الله علیه وآله) از همه زائران قبر اباعبدالله الحسین (علیه السلام) تشکر می کنند ولی از زائران پیاده تشکر خاص می فرمایند و به یکایک آنان عنایت ویژه دارند. سعی کنید از این سفر استثنایی، بهره استثنایی ببرید. در این مدت به سفارش چهار امام معصوم که همان محاسبه نفس است، اهمیت بدهید و هر روز برای دقایقی اعمال شبانه روز گذشته را از نظر بگذرانید.

 

بر همین اساس مرکز نشر آثار و اندیشه های حضرت آیت الله العظمی شیرازی از همه ارادتمندان به ساحت مقدس سیدالشهدا (علیه السلام) می خواهد براساس بیانات ارزشمند و حکیمانه مرجعیت شیعه،

 

اولاً: این مراسم مهم و بی نظیر (اربعین حسینی) که خود فرهنگی اصیل را در بر دارد را به جهانیان معرفی کنیم و با استفاده از رسانه های نوین و ارتباطات جمعی به شکل قوی و گسترده به جهانیان نشان دهیم و از راه های مختلف برای نشر این شعیره از شبکه های ماهواره ای جهانی شیعی و غیرشیعی استفاده کنیم و این رویداد را اطلاع رسانی و از آن حمایت نماییم... و کاری کنیم که از سکوت خبری و سیاه نمایی خارج و مجبور به اطلاع رسانی این رویداد مهم در سرتاسر جهان شوند.

 

ثانیاً: حال که موفق به زیارت استثنایی اربعین شده ایم می بایست از این فرصت استفاده استثنایی کنیم و با تهذیب و محاسبه نفس به این مهم دست بیابیم و این فرصت طلایی را غنیمت شمرده و به دستورات و سفارشات مؤکد معصومین (علیهم السلام) جامه عمل بپوشانیم و نور ایمان را در دل خود قویتر و محکمتر کنیم. 

 

ثالثاً: طبق فرمایش مرجع عالیقدر آیت الله العظمی شیرازی در هروقت و هرجا به یاد امام زمان و ولی امرمان حضرت حجت بن الحسن العسکری (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) باشیم و از زیارت اربعین که از برترین زمان هاست در مشاهد مشرفه برای فرج و سلامتی و ظهور حضرت مهدی موعود (ارواحنافداه) و همچنین برای شیعیان مظلوم جهان که در بند ظلم ظالمان هستند، دعا کنیم.

کد خبر: 139110123011
1391/10/12

Share

بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن