صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | اخلاص رمز پایداری نهادهاست
بازدید این صفحه: 2828          تاریخ انتشار: 1393/1/28 ساعت: 01:34:10
حضرت آیت الله شبیری در دیدار با سرپرست کمیته امداد :
اخلاص رمز پایداری نهادهاست

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در جمع اعضاي شوراي مرکزي، سرپرست و تعداي از معاونان کميته امداد امام خميني (قدس سره الشریف) رمز ماندگاری نهادها و موسسات را اخلاص دانستند و گفتند: تشکیلات زیادی وجود داشته که به خاطر نداشتن پشتیبانی حضرت حق از بین رفته است.

موضوع: دیدار

 

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

آیت الله العظمی شبیری زنجانی در جمع اعضاي شوراي مرکزي، سرپرست و تعداي از معاونان کميته امداد امام خميني (قدس سره الشریف) رمز ماندگاری نهادها و موسسات را اخلاص دانستند و گفتند: تشکیلات زیادی وجود داشته که به خاطر نداشتن پشتیبانی حضرت حق از بین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری آیت الله العظمی شبیری زنجانی، نواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی و جمعی از معاونان ارشد این نهاد عصر روز چهارشنبه (27/1/93) با حضور در بیت این مرجع عالی قدر با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

فقیه برجسته حوزه علمیه قم  در این دیدار کمک به نیازمندان را یکی از بهترین عبادات نامیدند و فرمودند: کمک به نیازمندان از جهت عبادی در حد اعلی قرار دارد و جزء بهترین عبادات است  و  کمیته امداد امام خمینی بخشی از این مسئولیت را بر عهده دارد. شما هم سعی کنید در این مسیر اخلاص داشته باشید و در رفع موانع و برطرف شدن مشکلات موجود کمک کنید.

ایشان اخلاص را لازمه استمرار فعالیت نهادها دانستند و افزودند: یکی از مسائلی که بسیار در موفقیت تاثیر دارد ، اخلاص، قصد قربت و  انجام دادن کار به خاطر خداوند متعال است. خداست که قدرت لایتناهی دارد و اوست که در کارهای خیر پشتبانی می کند. تشکیلات زیادی وجود داشته که به خاطر نداشتن پشتیبانی حضرت حق از بین رفته است.

آیت الله العظمی شبیری در مقام بیان تاثیر اخلاص و قصد قربت ، با اشاره به اخلاص موسس حوزه علمیه قم فرمودند: در زمان رضاخان حضرت ایت الله حائری یک حوزه علمیه ، آن هم در نزدیکی تهران تاسیس کردند و این حوزه پابرجا ماند. رضاشاه همه چیز را به هم میزد اما چون بانی این حوزه علمیه اخلاص داشت حوزه پابرجا ماند و خداوند متعال هم نخواست این تشکیلات از بین برود.

ایشان در توضیح عظمت اقدام آیت الله حائری افزودند: از مرحوم آقای خمینی پرسیدند چرا استاد شما به فکر تشکیل حکومت نیفتاد. ایشان می گویند:" در زمان رضاشاه تشکیل چنین حوزه علمیه ای کمتر از انقلاب نبوده است" و این امر با اخلاص ممکن شد. لذا همه ما هم در کارها باید اخلاص داشته باشیم تا مورد عنایت خداوند متعال قرار گیریم و  در این مشکلات سخت کشور موفقیت کمیته امداد یک عنایت الهی است .

در ابتدای این دیدار آقای انواری سرپرست کمیته امداد ایران با تشریح اقدامات این نهاد از لزوم ارتباط مستمر کمیته امداد با مراجع عظام و روحانیون سخن گفت.

کد خبر: 1393128301095
1393/1/28

Share

آخرین مطالب
1393/1/26: حضرت آیت الله شبیری خطاب به طلاب: / به مباحثه کردن برای پیشرفت علمی خودتان اهمیت بدهید
1393/1/27: حضرت آیت الله شبیری زنجانی: / اختیار و رضایت، شرط صحت بیع است
1393/1/26: حضرت آیت الله شبیری زنجانی: / آیا بین بیع و نکاح فرق است؟
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن