صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | دیدار رئیس و جمعی از اعضای مؤسسه مطالعات صلح نروژ با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی
بازدید این صفحه: 3756          تاریخ انتشار: 1393/1/27 ساعت: 03:12:11
دیدار رئیس و جمعی از اعضای مؤسسه مطالعات صلح نروژ با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی

در ابتدای این دیدار که در مورخه 1/26 /1393 در دفتر معظم له در قم برگزار گردید، جناب آقای کریستین برگ هارپ ویکن رئیس این مؤسسه ضمن تشکر از حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی) در پذیرفتن هیأت مذکور بیان داشت: ...

موضوع: دیدار

 

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛ در ابتدای این دیدار که در مورخه 1/26 /1393 در دفتر معظم له در قم برگزار گردید، جناب آقای کریستین برگ هارپ ویکن رئیس این مؤسسه ضمن تشکر از حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی) در پذیرفتن هیأت مذکور بیان داشت: من در بازدیدی که از دانشگاه مفید قم داشتم، از این که شما توانسته اید یک پل ارتباطی با جهان برقرار نمایید خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم، البته من سال هاست که با نام این دانشگاه آشنا و از اقدامات بشردوستانه و فعالیت های علمی آن مطلع هستم.
وی گفت: ما در مؤسسه صلح نروژ حدود ده سالی است که برنامه های خود را در زمینه صلح با نگاه ادیان ابراهیمی به خصوص اسلام و مکتب شیعه  معطوف داشته ایم. وی گفت: علمای اسلام به خصوص شیعه، اشراف کامل بر نظرات و فلسفه غرب دارند و نظراتی را در این باره بیان می دارند که نظرات قابل توجهی است. در دنیای امروز، این آگاهی وجود ندارد که اسلام چه نگرش عمیقی به صلح دارد. باید علمای ادیان ابراهیمی تلاش نمایند که با ایجاد تفاهم و دوستی بین ملت ها، از جنگ و خونریزی جلوگیری به عمل آید.
آنگاه آقای تروند بکِ ویگ کشیش کلیسای نروژ (یکی از مهمان دیگر) بیان داشت: من که به عنوان یک کشیش با این مؤسسه همکاری می کنم و بیشتر وقت خود را در این زمینه وقف نموده ام، می دانم که یکی از اسمای خداوند در اسلام به معنای صلح می باشد.
وی در مورد اقدامات صلح دوستانه خود در مورد فلسطین ادامه داد: در فلسطین گفت و گوهایی را بین علمای مسلمان، یهودی و مسیحی برگزار کرده ایم و به دنبال مشترکات بین ادیان می باشیم تا از این طریق، صلح و آرامش را برای این منطقه به ارمغان بیاوریم، اعتقادم این است که بیت المقدس یک مکان قابل احترام برای تمام ادیان می باشد و از بیت المقدس باید به عنوان یک مکان اسلامی محافظت کامل شود.
در ادامه این دیدار حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی(مدظله العالی) ضمن خوش آمد گویی به حاضران، فرمودند:
من از این که شما به ایران آمده اید خوشحال هستم، اما خوشحالی بیشتر من برای این است که شما به دنبال صلح و آرامش برای جهان هستید، هرچند شما در این راه تلاش زیادی نموده اید، اما متأسفانه موانع زیادی وجود دارد که اول باید موانع راه را برطرف کرد و با فعالیت بیشتر، گام های اساسی تری برداشت.
معظم له در ادامه فرمودند: در مورد مسأله صلح و همزیستی مسالمت آمیز، در دین اسلام تأکیدات فراوانی شده است و به نظر من در اسلام بیش از دیگر ادیان ابراهیمی به مسأله صلح و ارتباطات انسان‎ها توجه شده است به شکلی که می شود گفت اساس اسلام بر صلح و دوستی و ترقی انسان‎ها است.
مرجعیت دینی در ادامه فرمودند: شما در صحبت هایتان اشاره نمودید که در تلاش هستید که صلح و آرامش را به فلسطین برگردانید، اما متأسفانه امروز می بینیم به خاطر شرارت های گروهی اندک، آرامش در این سرزمین وجود ندارد به شکلی که ساکنان آن دیار از حداقل‎های آرامش برخوردار نیستند.
معظم له در پایان فرمودند: من برای شما که تمام امکانات خود را جهت صلح و آرامش جهان معطوف داشته اید، دعا می کنم و موفقیت شما را از خداوند بزرگ خواستارم.
شایان ذکر است آقایان سور یوهان کاوال و بارد لاد ویگه ترحیم که مسئول و متصدی بخش صلح وزارت خارجه نروژ هستند نقطه نظرات و اقدامات انجام شده در مجموعه متبوع خود در زمینه برقراری صلح مطرح کردند.

کد خبر: 1393127301089
1393/1/27

Share

آخرین مطالب
1393/1/24: دهه های پی در پی عزاداری و نظرات علما و دین پژوهان: / باید گنجایش کلی جامعه را در نظر گرفت
1393/1/23: دیدار دانشجویان سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با حضرت آیت الله موسوی اردبیلی
1393/1/21: دفتر حضرت آیت الله موسوی اردبیلی: / تعامل و همزیستی پیروان اسلام و مسیحیت
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن