صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | شهدا افتخار تاريخ اسلام هستند و نبايد راه مقدس آنان فراموش شود
بازدید این صفحه: 3934          تاریخ انتشار: 1393/1/24 ساعت: 09:47:09
حضرت آیت الله صافی:
شهدا افتخار تاريخ اسلام هستند و نبايد راه مقدس آنان فراموش شود

صبح روز شنبه 23 فروردين‌ماه 1393، مديركل، رؤسا و معاونان بنياد شهيد استان قم با حضور در دفتر حضرت آيت الله العظمي صافي با معظم له ديدار و گفتگو كردند.

موضوع: دیدار

 

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛

صبح روز شنبه 23 فروردين‌ماه 1393، مديركل، رؤسا و معاونان بنياد شهيد استان قم با حضور در دفتر حضرت آيت الله العظمي صافي با معظم له ديدار و گفتگو كردند.
در ابتداي اين ديدار سردار هاشمي مدير كل بنياد شهيد استان قم گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اين سازمان خدمت معظم له ارائه نمود.
سپس حضرت آيت الله العظمي صافي با توجه به روز تكريم مادران و همسران شهدا فرمودند: شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس جان خويش را براي حفظ اسلام و ارزشهاي اسلام فدا كردند و جانبازان اعضاء و جوارحشان را در اين راه عظيم تقديم نمودند و اين اجر عظيمي نزد خداوند دارد.
معظم له دوران هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌هاي ملت ايران را كم نظير در تاريخ اسلام دانستند و تأكيد كردند: شهداء‌ و ايثارگران افتخارات اسلام هستند و آنان راه سعادت را در پيش گرفتند و از دين و حقايق دين حفاظت كردند.

ايشان ادامه دادند: بايد ياد و راه شهدا در جامعه زنده بماند و آثار شهدا توسط خادمان شهدا براي آيندگان حفظ شود تا از اين طريق فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه زنده باشد و اين ايثارها و شهادت‌ها هيچگاه فراموش نشود.
مرجع تقليد شيعيان جهان اضافه كردند: امروز شما خادمان به فرهنگ ايثار و شهادت و خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران اجر و مقام عظيمي نزد پررردگار داريد و بايد قدر اين جايگاه را دانسته و در راستاي خدمت به اين قشر ارزشمند تلاش نماييد.
ايشان افزودند: خدماتي كه از طريق بنياد شهيد ارائه مي‌شود، خدمات ارزنده‌اي است؛ اما هيچ خدمتي قابل مقايسه با ايثار و گذشت اين عزيزان نمي‌باشد.
اين مرجع تقليد برگزاري مراسم تكريم مادران و همسران شهدا در روز وفات حضرت ام البنين سلام الله عليها را كار شايسته‌اي دانستند و ادامه دادند: بانوان ايثارگر بايد در عرصه‌هاي مختلف پيرو بانوان بزرگ اسلام باشند و خود الگوي جامعه‌ي اسلامي در عفاف و حجاب معرفي شوند. بنياد شهيد مي‌تواند در مسأله حجاب نيز اقدام فرهنگي داشته باشد و اين از افتخارات بنياد شهيد است و براي ديگران هم اسوه و الگو باشد.
حضرت آيت الله العظمي صافي تأكيد كردند: ترويج حجاب و عفاف در جامعه اسلامي كه شهداء نيز بر آن تأكيد بسيار داشتند،‌ بايد مورد توجه همه‌ي زنان جامعه قرار گيرد و بايد بتوانيم الگويي براي ساير كشورهاي اسلامي نيز باشيم.
معظم له در پايان براي موفقيت و سلامتي خادمان خانواده‌هاي معظم ايثارگران و خود خانواده‌ها دعا كردند و فرمودند: دوست داشتم كه من نيز همراه شما مي‌بودم و مي‌توانستم در اجر و ثواب خدمت به اين خانواده‌هاي معظم شريك باشم.

کد خبر: 1393124301083
1393/1/24

Share

آخرین مطالب
1393/1/24: دهه های پی در پی عزاداری و نظرات علما و دین پژوهان: / باید گنجایش کلی جامعه را در نظر گرفت
1393/1/23: حضرت آيت الله صافي: / رسيدگي به ضعفا و محرومان بايد در صدر برنامه ها باشد
1393/1/16: عزاداري فاطميه‌ي دوم حضرت آيت الله صافي به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) + عکس
1393/1/5: افتتاح سوگواره «حديث غربت» با حضور آيت الله صافي گلپايگاني
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن