صفحه اول  اخبار اندیشه آخرین استفتائات آثار فقهی مرجع استخاره تماس با ما درباره ما
مرجع ما پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه http://marjaema.com
مطالب مهم
تبلیغات
اخبار
اوقات شرعی
اخبار حوزه و دانشگاه
» تأکید نماینده مجلس بر اجرای قوانین حوزه زنان
» گزارش تصویری از مراسم عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
» پیکر آیت الله موسوی اردبیلی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد
» بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پی حکم اخیر شیخ الازهر: کشتار غیر مسلمین در هر کجای دنیا شدیداً محکوم است
صفحه اول  >> اخبار >>
مرجع ما | ایام فاطمیه را غنیمت شمرید ومردم با عظمت صدیقه کبری آشنا شوند
بازدید این صفحه: 4387          تاریخ انتشار: 1392/12/17 ساعت: 01:35:21
حضرت آیت الله وحید خراسانی:
ایام فاطمیه را غنیمت شمرید ومردم با عظمت صدیقه کبری آشنا شوند

یکی از مراجع تقلید قم با شق القمر خواندن خطبه فاطمه زهرا(س) گفت: تمام دین خدا در خطبه فاطمه زهرا(س) مندرج است و در حقیقت از توحید تا اسباب احکام یک دائره المعارف است.

موضوع: سخنرانی

 

به گزارش مرجع ما (پایگاه اطلاع رسانی مراجع شیعه)؛ حضرت آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی امروز در دیدار مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه عظمت دستگاه خداوند و مقربان درگاهش قابل درک نیست، اظهار داشت: ابن سینا در اواخر عمر خویش کتاب اشارات را نگاشته که مرحوم فخررازی بر آن شرحی نوشته است و خواجه نصیرالدین طوسی هم اشاره ای به آن دارد.

او ادامه داد: دستگاه الوهیت اعلی و اجل از درک و وصف است و نیز کسانی که فانی فی الله شدند به مقامی رسیدند که اراده آنها متفق بر اراده خداوند شد و البته این مقام قابل وطی نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیث «ان الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها» عنوان داشت: این حدیث را همه اعیان علمای عامه نقل کرده و سند حدیث به قدری قوی است که آنها که همتشان مناقشه در اسناد روایات فضائل اهل بیت(ع) است از مناقشه در سند این حدیث عاجز شدند و لذا این حدیث را پذیرفتند.

او با بیان اینکه عقل مبهوت در درک مفاد و حقیقت این جمله است، گفت: کمال بشریت در رسیدن به نقطه نهایی این مقام است که اراده او تابع اراده خدا، غضب و رضای او تابع غضب و رضای خداوند شود ولی مدلول این روایت که متفق علیه است اینکه خداوند در صورتی رضایت دارد که فاطمه(س) راضی باشد و در صورتی غضب می کند که فاطمه(س) غضب کند.

آیت الله وحید خراسانی در مورد مرتبت حضرت زهرا(س) نزد پیامبر(ص) گفت: وقتی پیامبر بر دخترش وارد می شد و یا زمانی که حضرت زهرا به دیدار پدر می آمد، نبی خدا(ص) بلند می شد و تمام قد ایشان را در آغوش می گرفت و می بوسید و می بوئید. عایشه از این رفتار پیامبر به ستوه آمد و اعتراض کرد. حضرت رسول(ص) فرمود وقتی مرا به ملا اعلی بردند در بهشت به درختی رسیدم که از آن درخت در پس نام هر پیامبری(ص) یک شاخه ای است و در غسون جنت احتان آن، شجره بویی منتشر است که تا بحال چنین درخت خوشبویی ندیدم. از جبرئیل پرسیدم این چه درختی است/ پاسخ داد که این درخت طوباست. سپس میوه ای از ان درخت به من داد که مایه دخترم زهرا شد لذا هروقت فاطمه را می بویم، بوی آن درخت را استشمام می کنم.

او با ذکر این مطلب که مقام صدیقه کبری قابل درک نیست افزود: امام جعفر صادق(ع) می فرمایند که تمام آفریده های خداوند از معرفت زهرا(س) مفتون هستند.

استاد برجسته حوزه ابراز داشت: خوشا بحال کسانی که در ایام فاطمیه موفق شوند قدمی بردارند که این قدم در درجه اول نزد خدا آبرو می دهد لذا اینها را غنیمت شمارید و ان شاء الله طوری شود که مردم با عظمت صدیقه کبری آشنا شوند.

او خطبه زهرا(س) را شق القمر علم خواند و افزود: تمام دین خدا در این خطبه مندرج است. از توحید تا اسباب احکام و لذا یک دائره المعارف است؛ اعجاز این خطبه به زمان ابراز ان است یعنی وقتی امدند در خانه زهرا را آتش زدند ایشان به مسجد امد و بدون مقدمه شروع کرد.

آیت الله وحید خراسانی تصریح کرد: هرجمله ای از این خطبه، علما را مفتون می سازد و در حقیقت شق القمری در حکمت و دین و معارف اسلامی است.

او در ادامه یادآور شد: احدی نباید از خدا غافل شود. هرکس به مقامی در علم و هنر رسیده نگاهی به سابقه خود کند که چه بوده است. دوم آنکه هرکس باید به نماز اهمیت دهد و سعی کند نماز را بر هر کاری مقدم بدارد.

این مرجع تقلید بر مداومت در خواندن قران و دعای عهد تاکید کرد و گفت
: پیوند با خدا و امام زمان(عج) را محکم و حفظ کنید.


کد خبر: 13921217301025
1392/12/17

Share

آخرین مطالب
1392/11/19: حضور مراجع تقلید در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله موحد ابطحی
1392/11/14: نظريه‌پردازان ستاره‌دار!  / در حاشيه حذف دو كتاب برگزيده از همايش كتاب سال حوزه
بدون نظر

نام
پست الکترونیکی
وب سایت
متن